-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51858 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

صحنه ورود پيامبر به مكه و كعبه در جريان فتح مكه چگونه بود؟

پيغمبر اكرم(ص) با صفوف لشكريان اسلام حركت كرد تا به نقطه «ذي طوي» رسيد، همان نقطه مرتفعي كه از آنجا خانه​هاي مكه نمايان است، پيامبر(ص) به ياد روزي افتاد كه به اجبار از مكه مخفيانه بيرون آمد، ولي مي​بيند امروز با اين عظمت وارد مكه مي​شود، لذا پيشاني مبارك را به فراز جهاز شتر گذاشت و سجده شكر بجا آورد.



سپس پغمبر اكرم(ص) در «حجون» (يكي از محلات مرتفع مكه كه قبر خديجه در آن است) فرود آمد و غسل كرد، و با لباس رزم و اسلحه بر مركب نشست، در حالي كه سوره «فتح» را قرائت مي​نمود وارد مسجد الحرام شد و تكبير گفت، سپاه اسلام نيز همه تكبير گفتند، به گونه​اي كه صدايشان همه دشت و كوه را پر كرد.



سپس از شتر خود فرود آمد، و براي نابودي بتها نزديك خانه كعبه آمد، بتها را يكي پس از ديگري سرنگون مي​كرد و مي​فرمود «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ اِنَّ الَباطِلَ كانَ زهوقاً» [حق آمد و باطل زايل شد و باطل زايل شدني است].



چند بت بزرگ بر فراز كعبه نصب شده بود كه دست پيامبر(ص) به آنها نمي​رسيد، امير مؤمنان علي(ع) را امر كرد پاي بر دوش مباركش نهد و بالا رود، و بتها را به زمين افكنده بشكند، علي(ع) اين امرا را اطاعت كرد.



سپس كليد خانه كعبه را گرفت و در را بگشود و عكسهاي پيغمبران را كه بر در و ديوار داخل خانه كعبه ترسيم شده بود محو كرد.



بعد از اين پيروزي درخشان و سريع، پيغمبر اكرم(ص) دست در حلقه در خانه كعبه كرد و رو به اهل مكه كه در آنجا جمع بودند فرمود و گفت «شما چه مي​گوئيد؟ و چه گمان داريد؟! درباره شما «چه دستوري بدهم»؟



عرض كردند ما جز خير و نيكي از تو انتظار نداريم، تو برادر بزرگوار و فرزند برادر بزرگوار مائي! و امروز به قدرت رسيده​اي، ما را ببخش، اشك در چشمان پيامبر(ص) حلقه زد، صداي گريه مردم مكه نيز بلند شد.



پيغمبر اكرم(ص) فرمود من درباره شما همان مي​گويم كه برادرم يوسف گفت، «امروز هيچگونه سرزنش و توبيخي بر شما نخواهد بود ،خداوند شما را مي​بخشد و او ارحم الراحمين است» يوسف/92. و به اين ترتيب همه را عفو كرد و فرمود همه آزاديد، هر جا مي​خواهيد برويد.








قصه هاي قرآن


حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.